2014. május 24., szombat

Bringám

Szeretek bringázni. Bemutatom a biciklimet, 1992-ben vettem. Azóta minden tavasszal előveszem, télen pihen. Többnyire jó időben biciklizek. Apróbb dolgoktól eltekintve (defektek, külső gumicsere) gond nélkül megy.

Annak idején, amikor megvettem, egyesek kissé furán néztek rám. Gyereke van, és biciklit vesz??? Ez a két dolog valahogy nem jött össze nekik. Ilyen párbeszédek hangzottak el:
-ezzel fogsz járni dolgozni? (nem, autóval, mint reddig. különben is, gyesen vagyok
-akkor meg minek vetted? (biciklizni)
-csak úgy biciklizni????
(és néztek rám, mint egy ufóra, hogy felnőtt ember minek vesz biciklit, ha nem közlekedésre meg boltba járásra kell, hanem csak úgy, mozogni. Mert szerintük csak úgy biciklizni csak a gyerekek szoktak)
de folytatódott:
-mennyiért vetted? (kb. egy havi fizetésemért)
-úristen, bolond vagy, ennyi pénzt kiadni (szerintem megérte, mert jó minőségű)
-és hova teszed a gyereket addig? (sehová, viszem magammal)
-magaddal? hogy? biciklin? (igen, veszek gyerekülést)
és erre még inkább fintorogtak, mert nem elég, hogy csak úgy biciklizek a szabadidőmben, de még a gyereket is magammal viszem. És voltak, akik próbáltak meggyőzni, hogy ez felelőtlenség. (vajon miért? ha bölcsibe hordanám a gyereket, akkor nem lenne az? Meg hogy unatkozni fog a gyerek. Meg hasonló sületlenségek, amin egy mai sportos anyuka csak mosolyog)
Nem tudtam igazán meggyőzni a kételkedőket, de nem is igazán érdekelt. Csak kicsit bosszantott, hogy olyan begyepesedettek, és engem is visszafelé akartak húzni.

Én meg nem foglalkoztam velük, rengeteget bicikliztünk a lányommal, később kapott ő is saját biciklit, ahogy később a fiam is, megtanultak közlekedni, és megszerették a biciklizést mindketten.

Ennyi a sztori, a bringa a mai napig megy.


Felpattintottam egy plusz küllőprizmát az első kerékre, mert hát az új előírások... elég ronda így, hogy nem egyformák, de hát ne kössön bele senki, ha nem muszáj. (véleményem szerint tök felesleges két küllőprizma, egy db is ugyanúgy teszi a dolgát, (fénytvisszaver), főleg, menet közben, ha forog, akkor úgy sem látszik, hogy 1 db van, vagy 2, de mindegy)

Végre fel van szerelve a hátsó kosár is. Erről itt írtam bővebben. Első kosarat sosem szerettem volna, engem zavar. Emellett nem is illik erre a biciklire. Szerintem. Így maradt a hátsó. Mert kosár, az kell azért a hétköznapokra. Ha kicsit több cuccot viszek, vagy vásárolunk ezt-azt, sokkal kényelmesebb a kosárban szállítani, mint táskában a vállamon, vagy hátizsákban, ami alá beleizzad a hátam. A csomagtartót is sűrűn használtam, de a kosár egyszerűbb, mert nem kell kötözgetni, meg igazgatni, csak belerakni a cuccot, és kész.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése